Pazar, Temmuz 01, 2012

H. M. Y. S. M. V. B. S. B V. M. K. A. Halk Olma Olgusu Ve İsyan Kokusu (Üniter Devlet Yapısı Zedelenmektedir) Birinci Bölüm, Birinci Kısım, Sözcük Sayısı 237

H. M. Y. S. M. V. B. S. B V. M. K. A.
GİRİŞ
H. M. Y. S. M. V. B. S. B V. M. K. A.
Saygın okurlarım.
Ben sizlere 1980 den bu yana yazılarımla ulaşıyorum ve bilindiği üzere ulaştığım kesimler ve ulaşacağım kesimler arasında büyük uçurum, vadiler var, olguyu ve oluşumu böyle değerlendiriyorum tarafsız olmaya çalıştıkça taraf tutmaya zorlanıyorum fakat taraf tutmamak için büyük çaba gösterdiğimi söyleyebilirim…
Bazen ulaştığım kesim beni sevmiyor, bazen de kişiler kin, nefret tohumları ekerek beni ve benim gibi düşünenleri eleştiriyorlar, hatta bu eleştiriler tehdit durumlarına bile varıyor. Ailevi ve arkadaş çevreme bile tehdit ve korku salıyorlar, çünkü fikre saygıları olmadığı kadar “at gözlüğü” ile görmeye çalıştıkları bu düzenin karşısında duran her kim olursa olsun onlar için bir tehdit konusu oluyor. Fikre saygısı olmayan bu kişiler sevmeği bile bilmiyorlar, aynaya bakarak kendilerin çok seviyorlar, ayna gerçekleri gösterir, bu günün aynası yarının görüntüsüdür. Bazıları da Çekinceleri doğrultusunda konuşmuyorlar, bazen de koruma içgüdüleri baskın çıkıyor, bu içgüdü doğrultusunda korumaya ve korunmaya önem vererek yine “at gözlüklerini” takarak etrafı görmeye çalışıyorlar, benim onlara da saygım var. Herkes kendi düşünce yapısında haklıdır, onlarda benim halkım. Tekrar ve tekrar yazıyorum ne olursa olsun herkesin fikrine saygım var, bazılarının bana saygısı olmasa bile, saygı öretilir sevgi içten gelir sayısız bir toplum olmaktansa saygıyı öreten toplum olalım buda benim fikrim fakat sayın dediğimiz kesime dikkat edelim sayın olmak o kadar kolay bir iş değildir…
Bu yazıyı yazmamın sebebi ufak ufak isyan kokuları duymamdır, hem uyarı hem de çıkmaz yoldan ülkemi çıkarmak ve daha kötüye gitmeden bazı olgu ve oluşumlara dur demektir ben bireyim ve sizlerden biriyim, bunu hiç unutmadım ve unutmayacağım. Her zamanki gibi şimdiden halkımın saygılı duruşuna teşekkür ederim…  
  
Birinci Bölüm, Birinci Kısım, Sözcük Sayısı 237
Halk Olma Olgusu Ve İsyan Kokusu
(Üniter Devlet Yapısı Zedelenmektedir)
Halk! Sözlük anlamı; bir milleti oluşturan çeşitli toplumsal kesimlerden veya meslek gruplarından oluşan insan topluluğu…
Çoğu zaman halk ve Millet kavramları aynı gibi görünse de Halkı milletten ayıran en önemli unsur şudur; halk demek: Bir oluşumu paylaşan insanlar. Bir toplumda örneğin ülkemizde şu anda olduğu gibi kurallara uyarak veya baskıcı bir düzende yaşamak ve yaşatmak zorunda bırakılan insanlar. Çeşitli toplum kesimlerinde yaşan insanlar ile halk kavramı açıklanır…
Millet kavramı;  geçmişten geleceğe doğru belirli bir soyu ifade kavramı etmektedir. Bu ifade milletin soyu belli olanların olduğu bir olguyu göstermektedir. Biraz ileri giderek şu da söyleyebilirim, milliyetçi bir kavram olarak öne çıkan bu millet kavramı ve aynı toplumda yaşayan gruplar arasındaki farklılığı öne çıkarması olarak da gözlemleyebiliriz...
Halkın belirgin özelliklerinden biri olarak, millet olma özelliklerine veya bilincine ulaşmamış olmasıdır.
Günümüzde örneklendirecek olursak Diyarbakır halkı, İstanbul halkı, doğu halkı, batı halkı, Kürt ve Türk halkı gibi kavramlar ve kavram karışıklığı topluda zorlama ve diretme yolu ile ayrı bir toplum yapısında olmak kaydıyla günümüzde köle halk yaratılmaktadır. Yine günümüzde unutulmayacak bir olguda, dış istihbaratlar yardım ile ve içimizdeki saygı duyduğumuz politikacılar, yazarlar, kısaca kedini düşünen kişiler tarafından bir kavram daha ortaya atılmıştır, oda “ kesim ” kavramıdır. Halkı ve toplumu bölmek için çoğu zaman bu kavram dile getirilir; dindar kesim, az dindar kesim, laik kesim, anti laik kesim, milliyetçi kesim, başı bağlı kesim, başı açık kesim, gibi örnekleri çoğaltmakta mümkündür. Bu kavramların sonucu olarak da toplumun şimdiki Türkiye’deki Üniter devlet yapısı zedelenmektedir…
Saygılar…
Cessur Demirali Gürsu
02.07.2012
Birinci Kısım sonu
Birinci Bölüm Devam Edecek

Hiç yorum yok: