Pazartesi, Ekim 08, 2012

H. M. Y. S. M. V. B. S. B V. M. K. A.(Gördüm ben)

H. M. Y. S. M. V. B. S. B V. M. K. A.
Birinci Bölüm, ikinci Kısım, On Dört Anlatım, Sözcük Sayısı 1752
Halk Olma Olgusu Ve İsyan Kokusu
(Gördüm ben)
Saygın okurlarım,
Benim için beni okuyan veya okumayan bilhassa eleştiren benim dostumdur, 2009-2010, o yıllarda ve bu zaman diliminde herkes beni dostum ve kardeşim, bir şeyler yazıyorsam o sizlerin sesidir arkadaşlar…
Örneğin şimdiki zaman dilimindeki Savaş ve Barış…
Yazıma başlamadan önce şunu belirtmekte yarar görüyorum, Rogg & Nok grubuna bağlı olarak tüm bilgileri alıyorum bazen ben bazen de diğer dostlarım bu bilgilerden yola çıkarak bilinmezi biliyor.
Yazılarında bu olguları işliyorlar…
Fakat bu olgular kolay anlaşılır biçimde bazen olmuyor..
Bilinmezi bilmek ve onu nakış gibi işleyerek anlatmak büyük bir anlama ve anlatma olgusudur, bunu başaran dostlarıma huzurlarınızda teşekkür ederim…
Şimdi biz sahada bilgi toplarken sizler bunları bizlerden öğreniyorsunuz, aslında bizler sizlerden bazı şeyler öğreniyoruz, sizler sıcak yataklarınızda yatıyor ve interneti ve Televizyonu açıp olayları izliyorsunuz size olay nasıl gösterilirse öyle karar veriyorsunuz…
Bakın biz ufak bir anket yaptık, bazıları bu anketi sever bazıları sevmez, tüm fikir ve düşünceler interneti kullan halkımızındır bizler ne sorulara nede cevaplara müdahil olmadık…
Halkımız yazdı yine halkımız cevap verme onurunu gösterdi…
Bu anketi yaklaşık değişik kesim ve kurumlara 10000 kişinin görmesi için bizler gönderdik, yaklaşık 1000 kişi bunu gördü ve korkmayan veya güncel olgular merak eden,  bu yazımı yazdığım zaman itibarı ile 527 kişi bu anketi 2 dakika inceledi…
Sonuç olarak:
  • Ø  “YURT'TA SULH ÇİHANDA SULH .MUSTAFA KEMAL ATATÜRK” oy 57
  • Ø  “  Şimdi ki siyasi oluşuma güvenmiyoruz... ” oy 38
  • Ø  “ En kötü Barış, En iyi savaştan iyidir “ oy 24
  • Ø  “ Şimdiki oluşturulan TBMM'ne hiç güvenemiyoruz...” oy 24
  • Ø  “ “Hiçbir mazeret başarının yerini tutamaz” M.K. Atatürk “ oy 16
  • Ø  “ Tabiiki barış barış barış “ oy 14
  • Ø  “ TBMM'de PKK örgütünü elamanları var ve gizli oylam yapıldı... “ oy 10
  • Ø  “ Emperyal maşası olmak ,niye?Yaşasın derim tam bağımsız Türkiye “ oy 9
  • Ø  “ İster psikolojik ister fiziksel olsun savaşın her türlüsüne HAYIR ” oy 8
  • Ø  “ Tabiki barış” oy 5
  • Ø  “ Savaş olacak sa Irak pkk sorunu ortadan kalkmadan HAYIR. ” oy 5
  • Ø  “ Böyle bir barış,tansa- daha beter olsun !Hergün gençlerimiz ölüyor - sebebi de” oy 5
  • Ø  “ Barış olgusunu komşlarımız da sağlayabiliriz...” oy 5
  • Ø  “ Barış olgusunu ülkemizde sağladık…” oy 1
  • Ø  “ Şimdi ki siyasi oluşumuna güveniyoruz...” oy 1
  • Ø  “TBMM'de PKK örgütünü elamanları yok olduğu için gizli oylama yapıldı...” oy 1
  • Ø  “ Savaş olgusunu biz hallede biliriz....” oy 0
  • Ø  “ Savaş olgusunu ülkemizde sağladık... oy 0
  • Ø  “ Şimdiki oluşturulan TBMM'ne her zaman güvene biliriz...” oy 0
Sonuç olarak:

Yukarıda da belirdiğim gibi  bu anketi siz yazdınız siz oyladınız toplam oy sayısı 222…
Bakınız, 527 kişi bir köy veya ufak bir kasaba olabilir, bu anketi sosyal medya denilen facebook kesiminde yaptık isteyene okuyucularım https://www.facebook.com/questions/459819430729250/ adrese girerek bu bölgeyi şehir veya ulus olgusu olarak yaparlar. Kısaca bu köy veya kasabada bir Türk vatandaşı bile olsa, bir Türk bayrağı bile dalgalansa demek ki biz hâlâ bitmedik ve bitiremezler dostlar…
Yukarıdaki ankete göre ben acizane yorumumu yazıyorum bu benim görüşüm ve herkesin fikrine saygı duyuyorum ama bende bir Türk vatandaşıyım, gördüklerimi analizlerimi sizlerle paylaşıyorum, fikri fikrime, düşüncesi düşünceme uymayanlarda beni saygıyla okurlar umuyorum…
Saygın okuyucularım,
Ben ve grup arkadaşlarım sahada olduğumuzu bildirmiştim, buna göre:
Bu savaş oyunu yaklaşık iki sene önce plandı çünkü hatırlarsınız organik tarım yapılması için sınırlarımızdaki mayınlı arazinin temizlenmesi gündeme getirilmişti, daha sonra bunu özel şirketlerin yapması istenmişti, bir sürü olay ve olgular olmuştu…
Daha önceleri Suriye’deki ilk okul çocuklarından başlayarak haritalarında Antakya ve Kilis İskenderun Suriye toprakları olarak öğretilmişti…
Petro-savaş ve en önemlisi su savaşları başlatmak ve Türkiye’yi bu savaşa sokmak olasılığı planlanmıştı, Dicle ve Fırat suları en mühim savaş olgusu içindeydi…
Önce terör olgusu ülkemize sokuldu, daha sonra din kisvesi altında mezhep ayrımları ön plana alınarak savaş olgusu geliştirildi…
Doğu ve Batı blokları arasında kalan Türkiye, soğuk savaş olmadığı söylense de Türkiye üzerinde her iki taraf önce gizli daha sonra aleni olarak bu savaş oyunlarını kendi taraflarından destekledi…
Terör ile zayıflayan ve çoğu üst düzey askeri personelin sav dışı bırakmak ve suçsuz yere habise atmak şimdi ki değişen soğuk savaşın gidişatını bizlere gösteriyor…
Evet,
Dünyada şimdiki zamanda ekonomik sosyal çöküntü var, bunu ancak Ortadoğu da olacak bir savaşla bertaraf edebilir ve ekonomik yönden çöken diş ülkeler böylelikle kazanç sağlıya bilir, bu yönden planları da iki sene önceden hızlandırılarak organize bir ortamda yapılmıştır…
Terör örgütünü siyasallaştırma çabaları bu yöndeki planların olumlu bir gelişme olarak görebiliriz, şöyle ki;  şimdiki zamanı unutalım bundan üç ay öncesinde mahkeme açılma aşamasına gelen bir parti savaş rüzgarları estiği bu zamanda gizli oturum yapılan bir meclisin içinde bulunuyor…
Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu…
İşte oyunlar böyle oynanıyor sayın denilen Canikli TBMM de yapılan oturumu dünyanın duymasını istemediklerini söylerken gülüyordu, çünkü oda biliyordu ki konuşulan her şey anında dünyaya yayılacaktı, çünkü TBMM’ de söylenen her söz sahibine ait olmayıp dış ülkelerin sahipli köpeklerine ait olacaktı…
Bu köpekler sahiplerine bağlı olarak saldırıya geçecekti ve bunları fark edenler delil bulmasın diye kapalı oturum yapıldı, bizlerde bunu yuttuk…
Sayın denilen Recep beyin bir lafı vardı “hazım edeceksiniz” demişti evet bazıları hazım etti gibi görünüyor ama benim midem bulanıyor hele helâllik istediği zaman var ya, herkesin ağladığı zaman var ya işte o zaman kustum..
Timsah göz yaşları dökenleri ve o yaşlarla bir yerlere geleceklerini umut edenleri gördükçe inanın midem ağzıma geldi, bu ne anlamsızlıktı anlatamıyorum yazdıklarım beni boğuyor…
Mustafa Kemal Atatürk ankette de görüldüğü gibi “Yurt’ta sulh Cihanda Sulh” demiş ve ankette en başa yerleşmiştir…
İnsan yaşı ilerleyip beli bir zaman gelince biraz duygusallaşıyor herkes şiir okuyor bende kendi çapımda tam doğum günümde 18-10-2009 bir şiir yazmıştım dostlarım 19.10.2009 da teröristler davul zurna ile karşılanmıştı…
Yazıma son verirken bu şiiri biraz rötuş yaparak tekraren yazıyorum…

18-10.2009

Atatürk'ü dün rüyamda gördüm...
Rüya bu ya…
Deniz kenarında Atatürk'ü gördüm ben...
Hiçbir yerde üzüntülü mavi gözlerinde akan kan görmemiştim ben…
 Atatürk'ü, düşlerimde bile böyle görmedim ben...
Sarı saçları bir güneş gibi olan Atatürk'ü ben düşümde gördüm ben...
Düşündüm bu görüntüyü uyanıkken görmedi ben...
Herkesin Atatürk'ün önünde idi gördüm ben..
Onun gözlerinden kan akıyordu gördüm ben...
Atatürk'ü hiç böyle görmedim ki ben...
Hiçbir düşlerimde Atatürk'ü böyle görmedim ben...
Hayatta böyle bir manzara görmedim ben...
Kâbus gibiydi uyanamadım ben...
Atatürk'ü dün rüyamda gördüm ben..
****
 
Rüya bu ya…
Atatürk'ü bir deniz kenarında gün Doğarken gördüm ben...
Atatürk düşünüyordu bunu gördüm ben...
Atatürk'ün Başında bir kalpak vardı gördüm ben…
Bende ordayım gördüm ben...
Atatürk döndü bana baktı gördüm ben...
Etrafımızda kimse yoktu gördüm ben...
O mavi keskin bakışları ile yine bana baktı gördüm ben...
Mavi suların ortasında ayakta dimdik duruyordu gördüm ben …
 O yüce insan orada idi gördüm ben …
Ben yanında ufacık bir damla olarak ona bakıyordum gördüm ben …
***
 
Rüya bu ya…
Atatürk'ün doğan güneşi eli ile işaret etti, gördüm ben..
Atatürk sakindi, gördüm ben.
Atatürk mağrur yalnız alçak gönüllü idi, gördüm ben…
Atatürk kızmadan anlaşır bir biçimde "dikkat, dikkat" dedi, gördüm ben..
Atatürk dedi ki "bak şu kurtardığım halka, bak şu millete"  gördüm ben …
****
Rüya bu ya..
Baktım etrafıma yavaş, yavaş onurlu insanlar geliyordu gördüm ben...
İnsanlar Birken bin, yüzken milyon oldu gördüm ben
İnsanlar onun kaşısın da  su damları gibi idi gördüm ben..
İnsanlar yaşlısı, genci, çocuğu herkes okyanus misali orda idi gördüm ben…
Ucu bucağı görünmeyen onun mavi gözleri gibi insanları süzen o idi gördüm ben...
O su damlaları bir emir, bir talimat bekler gibi o yüce insana bakıyorlardı gördüm ben…
O yüce insan susuyor ve uğultuları dinliyordu gördüm ben…
Sanki o yüce insan kendisi orda olmak istiyordu gördüm ben…
***
Rüya bu ya…
Atatürk dedi ki;
“Beni görmek benim fikirlerimi yürütmektir” dedi gördüm ben…
“Beni kalkan olarak kullanmayınız” dedi gördüm ben…
“Benim fikirlerimi Kalkan olarak kulanınız” dedi gördüm ben…
“Her biriniz bir olduktan sonra ulus olursunuz” dedi gördüm ben…
“Ben temeli attım siz inşaat etmek için mühendisler bilim adamları yetiştiriniz” dedi gördüm ben…
“Ulemalardan kaçınınız müspet ilime ve geçeklere inanın..” dedi gördüm ben…
“Bölmeyin bölünmeyin” dedi gördüm ben…
“Ekmeğinizi yerken komşunuzu düşünün” dedi gördüm ben…
“Ekmeği bölün halkı bölmeyin” dedi gördüm ben…
“Ben size bir ulus verdim onu siz korumalısınız” dedi gördüm ben…
“Düşman bulmak kolay” dedi gördüm ben…
“Dost bulunuz” dedi gördüm ben…
“Düşman olanı bulmak demek ne demek biliyor musunuz?” dedi gördüm ben…
“Düşman olmadığından emin olduğunuz kişilerden korkun” dedi gördüm ben…
 “En çabuk ihanet eden kişiler onlardır”. dedi gördüm ben..
“Düşmanlığı yaratan yaratmadık diyenlerdir” dedi gördüm ben…
“Bölmeyi bölmedim diyenlerdir” dedi gördüm ben…
“Mazeret uydurmak mazeret üretmektir” dedi gördüm ben…
“Türk olmak Türklük kavramını kabul etmektir” dedi gördüm ben…
“Türk’ü ancak Türk yener” dedi gördüm ben……
****
Rüya bu ya…
Atatürk Halkına baktı gördüm ben…
Atatürk dedi ki;
“Şeref ve namus timsali benim halkımdır” dedi gördüm ben…
“Köle olmayan benim hakım” dedi gördüm ben…
“Bu ulusu kimse yenemez” dedi gördüm ben…
“Türkiye son kan dökülene kadar Son ay yıldızlı  bayrak inene kadar payidar kalacaktır” dedi gördüm ben…
“Ben olsam da olmasam da kurduğum devlete ve halkına güveniyorum” dedi gördüm ben……
“Devleti devlet yapan yine halktır” dedi gördüm ben…
“Ben halkımı özgür iradesini kullanması için cumhuriyet ve laik sistem rejimini seçtim” dedi gördüm ben…
“Ben halkımı özgür bıraktım” dedi gördüm ben …
“Özgür olup olmamak halkıma bağlı” dedi gördüm ben
“Şu anda ne yaparsa yapsın ben halka güveniyorum” dedi gördüm ben…
“Bir kişi kalana kadar bu ay ve yıldız yere inmez, bunu da çok iyi biliyorum” dedi gördüm ben…
***
Rüya bu ya...
Güneş yükseldi gördüm ben..
Atatürk'ün sol avucunu güneşin doğdu yöne kaldırdı, gördüm ben..
Atatürk'ün sağ avucunu güneşin battığı yöne kaldırdı gördüm ben...
Atatürk Allaha yalvarır gibi yukarı baktı mavi gözlerinden artık kan akmıyordu gördüm ben...
Atatürk gülüyordu gördüm ben...
Atatürk avuçlarını sıktı Basının üzerinde birleştirdi gördüm ben...
Göz kamaştırıcı bir ışık demeti Atatürk'ün her tarafını sardı gördüm ben...
Mustafa Kemal Atatürk'ün, büyük onurlu insan Türkiye olmuştu gördüm ben...
Kâbus bitmişti sanmıştım ben...
***
Rüya bu ya,
Kendimi Masmavi suları içinde buldum ben...
Onurlu sandallar geliyordu gördüm ben...
Su tertemizdi berraktı gördüm ben…
Sanki su “beni iç” diyordu duydum ben...
Masmavi suyun içindeydim gördüm ben..
***
Rüya bu ya..
Atatürk'ü bir sandalda gördüm ben…
Eli ile ileriyi gösteriyordu gördüm ben …
Ay Yıldızlı Bayrak ortaya çıktı gördüm ben …
Bir yeni doğmuş kız çocuk vardı gördüm ben …
Bir yeni doğmuş erkek çocuk vardı gördüm ben...
Atatürk Onları gösterip” bular Türkulus ve Umutkan” diyordu gördüm ben
Hedefi gösterdi bana Atatürk dedi ki gördüm ben...
Atatürk sol koluma Umutkan’ı sağ koluma Türkulus’u verdi gördüm ben …
Atatürk göğsüme ay yıldızlı bayrağı yerleştirdi gördüm ben.
Atatürk dedi ki;
“Bak bunlar sahip çık al bu senin hediyen” dedi gördüm ben…
Bana kutsak bir emaneti verdi, Umutkan ve Türkulus’u bağrıma bastım bunları gördüm ben...
Bu gün benim doğum günüm hatırladım ben...
Atatürk'ü dün rüyamda gördüm ben...

Saygılar…
Rogg & Nok Genel Yayın Yönetmeni
Cessur Demirali Gürsu
08-10-2012
On Dördüncü  Anlatım sonu
İkinci Kısım devam edecektir
Birinci Bölüm Devam Edecektir

Hiç yorum yok: